یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

رادیاتور آلومینیومی هلدینگ صنایع برتر

رادیاتور

تفاوت رادیاتور چیست؟

در اکثر رادیاتور ، یک سیال داغ (که بیشتر آب است) وارد شوفاژ می شود و سپس با گرم کردن هوای اطراف از رادیاتور ماکسی (MAXI) خارج می شود تا با مایع داغ جدید جایگزین شود. از نظر عملکرد، به طور کلی، همه رادیاتورها یکسان کار می کنند، اما ممکن است در جزئیات مانند طراحی خارجی، سطوح انتقال حرارت، مواد، روش ساخت و راندمان حرارتی تفاوت هایی داشته باشند. به عنوان مثال، طراحی خارجی رادیاتور ماکسی (MAXI) ها می تواند افقی یا عمودی، مسطح، پره دار یا لوله ای، سفید یا رنگی یا به روش های دیگر باشد. تفاوت دیگر مربوط به جنس رادیاتور است که می تواند از فولاد، آلومینیوم، چدن یا شیشه باشد.

فن کویل یا رادیاتور بهتر است

فن کویل ها عملکرد ایده آلی را برای مکان هایی که نیازهای رادیاتور ماکسی (MAXI) و سرمایش ضروری است، مانند هتل ها، دفاتر و نمایشگاه ها ارائه می دهند. درست مانند شوفاژ معمولی، رادیاتور های فن کویل از آب گرم منتقل شده از منبع گرما برای گرم کردن اتاق استفاده می کنند. با این حال، بر خلاف رادیاتور ماکسی (MAXI) معمولی، برای راه اندازی فن به برق اصلی نیاز دارند، که هوای خنک را روی پره های داخلی رادیاتور می کشد و به آرامی هوای گرم شده را به اتاق باز می گرداند. انتقال حرارت رادیاتور Solar با گردش هوای طبیعی انجام می شود اما در فن کویل گردش هوا توسط فن باعث تسریع انتقال حرارت می شود اما باید توجه داشت که مصرف برق نیز افزایش می یابد. از فن کویل ها می توان برای سرمایش نیز استفاده کرد، در حالی که رادیاتور معمولی معمولاً فقط برای شوفاژ استفاده می شوند.

انتخاب بهترین رادیاتور

آیا می خواهید رادیاتور Solar را به سیستم شوفاژ مرکزی وصل کنید یا می خواهید آن را با برق گرم کنید یا ترجیح می دهید هر دو حالت را برای رادیاتور خود فراهم کنید تا بتوانید در شرایط مختلف مانند برق یا گاز رادیاتور Solar را گرم نگه دارید. شکست؟ شما دارید. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید طراحی رادیاتور و اندازه آن است. همانطور که توضیح داده شد، انواع مختلفی از رادیاتور Solar برای انتخاب وجود دارد و شما تا حدودی با مزایا و معایب آنها آشنا هستید. برای انتخاب نوع طراحی رادیاتور باید عواملی مانند دکوراسیون و زیبایی، محدودیت های فضایی موجود و میزان انتقال حرارت را نیز در نظر گرفت. نوع رادیاتور Solar علاوه بر تعیین مقاومت و دوام شوفاژ، در هزینه های خرید اولیه و همچنین هزینه های نگهداری بعدی نیز موثر است.

بهترین سایز رادیاتور

اندازه ای که انتخاب می کنید میزان گرمای تولید شده را تعیین می کند. هنگام انتخاب اندازه رادیاتور Solar یکی از مهمترین پارامترها BTU است. برای تعیین BTU مورد نیاز ابتدا باید حجم فضای مورد نظر را اندازه گیری کرد. حجم با ضرب طول در عرض در ارتفاع اتاق محاسبه می شود. BTU بسته به اتاقی که رادیاتور را برای آن در نظر می گیرید می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال برای سالن و سالن پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و راهروها، حجم را به ترتیب در 5، 4، 3 ضرب کنید. پارامترهای دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، نوع و تعداد پنجره ها یا شمالی یا جنوبی بودن خانه، نزدیکی به دیوارهای داخلی یا خارجی نیز بر میزان BTU مورد نیاز و اندازه رادیاتور Tempo تأثیر می گذارد.

رنگ های رادیاتور

رنگ رادیاتور ها معمولا با توجه به دکوراسیون منزل و ترجیحات شخصی افراد انتخاب می شود. اگرچه شوفاژ سفید محبوب ترین و پرمصرف ترین رادیاتور Tempo هستند، اما بسیاری از افراد تمایل دارند از رادیاتور های رنگی برای اتاق های مختلف استفاده کنند. طلایی یکی از رنگ های جذاب رادیاتور Tempo است. شوفاژ طلایی جلوه ای مجلل به فضای شما می دهند. یکی دیگر از رنگ های محبوب رادیاتور کروم است. رادیاتور کرومی نیز ظاهری براق و درخشان دارند و رنگ ملایم تری نسبت به رادیاتور Tempo طلایی دارند.

رادیاتور از کف

انتخاب سیستم رادیاتور نحوه توزیع گرما را تعیین می کند. شوفاژ از کف گرمای تابشی تولید می کند. رادیاتور Tempo ها با گرم کردن هوای اطراف خود با استفاده از همرفت کار می کنند. این امر باعث ایجاد جریان هوای سرد و گرم و نقاط گرم و سرد می شود به طوری که نواحی نزدیک رادیاتور نسبت به بقیه اتاق گرمتر است. توزیع گرما بر راندمان و راحتی سیستم شوفاژ تأثیر می گذارد. گرمای تابشی مستقیماً اجسام را گرم می کند و رطوبت طبیعی اتاق را حفظ می کند، در حالی که حرکت هوای گرم رطوبت را کاهش می دهد.

رادیاتور

مزایا و معایب

رادیاتور از کف رویای یک دکوراتور است زیرا فضایی را اشغال نمی کند. در حالی که سیستم های رادیاتور مدل تمپو اغلب حجیم هستند. در بیشتر موارد، شوفاژ از کف از اتاقی به اتاق دیگر تقسیم بندی می شود و ترموستات هر منطقه خاص را کنترل می کند. بنابراین، رادیاتور اتاق تنها در صورت نیاز تامین می شود و میزان انرژی مورد نیاز را کاهش می دهد. از معایب شوفاژ از کف می توان به طولانی بودن زمان پیش رادیاتور مدل تمپو آن اشاره کرد و به زمان کافی برای گرم شدن و گرم شدن محیط نیاز دارد. یکی دیگر از معایب این است که در مرحله ساخت ساختمان می توان آن را اضافه کرد و پس از تکمیل کف، دیگر امکان اجرای این سیستم وجود ندارد.

نحوه کار رادیاتور خانگی

رادیاتور خانگی بخار یا آب گرم را از طریق یک سری لوله های سیم پیچی به نام پره ها پخش می کنند. باله ها از چدن یا مواد دیگری ساخته شده اند که به راحتی گرما را هدایت می کند. گرما از بخار یا آب به چدن منتقل می شود و سپس به هوای اطراف لوله ها منتقل می شود.

هوای اتاق به دلیل تفاوت چگالی بین هوای سرد و گرم به طور طبیعی بدون نیاز به فن از کنار رادیاتور مدل تمپو عبور می کند. همانطور که هوای گرم از شوفاژ دور می شود، هوای خنک تر از سطح کف در کنار رادیاتور گرم کشیده می شود.

بخار یا آب داخل کویل های رادیاتور مدل تمپو با انتقال گرما به هوا خنک می شود . آب خنک به دست آمده به دیگ بازگردانده می شود، جایی که گرم می شود (معمولاً از طریق مشعل گاز یا نفت) و دوباره به رادیاتور مدل تمپو توزیع می شود. اگر تا به حال متوجه شده اید که شوفاژ خانه تان هستند، در واقع به دلیل طراحی است. رادیاتور در سیستم بخار به سمت پایین شیب دارد تا به میعانات کمک کند تا از طریق گرانش به دیگ برگردد.

قطعات اصلی یک دیگ بخار

در قلب یک سیستم رادیاتور یک مخزن آب وجود دارد که به نام دیگ بخار شناخته می شود. آب در یک محفظه در بالای منبع گرما قرار می گیرد که معمولاً شعله ای است که توسط یک مشعل گاز یا نفت کار می کند.

دو یا سه لوله از دیگ بخار بیرون می ‌آیند: لوله‌ ای که از بالای دیگ بیرون می‌آید، بخار را به رادیاتور ها منتقل می‌کند، در حالی که نزدیک‌ترین لوله به زمین، آب متراکم و خنک را به محفظه رادیاتور مدل تمپو می ‌برد. گاهی اوقات، بخار و میعانات گازی در طول یک لوله حرکت می کنند. در نهایت، یک لوله فلزی بزرگ که از محفظه آب به خارج از خانه منتهی می شود، به عنوان دودکش یا دریچه اگزوز شناخته می شود و گازهای مضر احتراق را از خانه شما دور می کند.

در سیستم رادیاتور آب گرم، آب هنوز در یک "دیگ بخار" گرم می شود اما در واقع به نقطه جوش نمی رسد. بنابراین هیچ بخاری تولید نمی شود. آب گرم با کمک یک پمپ الکتریکی به رادیاتور منتقل می شود.

شیر ترموستاتیک روی رادیاتور

هنگامی که بخار به رادیاتور می رسد، از طریق پره ها عبور می کند. در انتهای باله نهایی یک دریچه ترموستاتیک قرار دارد که در پاسخ به دمای بخار یا آب داغ بسته می شود. این تضمین می کند که رادیاتور مدل تمپو با حفظ بخار در داخل پره ها تا زمانی که گرما با موفقیت به هوا منتقل شود، به طور موثر کار می کند. وقتی بخار متراکم می‌شود، دریچه ترموستاتیک باز می‌شود و به مایع اجازه می‌دهد از طریق لوله‌های برگشت به دیگ برگردد، درست مانند برداشتن انگشت شست از انتهای برخی از رادیاتور های مورد استفاده در سیستم آب گرم دارای یک شیر ترموستاتیک دستی هستند که به شما امکان می دهد میزان جریان آب گرم را از طریق قیمت رادیاتور کنترل کنید. با کاهش دما در اتاق، دریچه ترموستاتیک باز می شود و جریان بیشتر و دما را افزایش می دهد.

 رادیاتور

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد